Yhdistyksen tapahtumat

Tällä sivulla ilmoitetaan yhdistyksen tapahtumisista,
kuten Lounastapaamiset, Seniorikävely, Soppatykki,
Infotilaisuudet, Adventtilounas jne.

Kevään 2024 tapahtumat

Lounastapaaminen

Lounastreffit perjantaina 22.3. klo 11.30 ravintola Silveriassa,  Ruutikellarintie 4.

Lounaalle ei tarvitse ilmoittautua, ja se on omakustanteinen.

Uusi liikuntakerho

Uusi "tasaisen tahdin" kävelykerho aloittaa toimintansa keskiviikkona 20.3. Lähtö kaupungintalon edestä klo 12.30, kävely kestää noin tunnin.

Ilmoittautumiset spostilla paula.lundman@gmail.com tai tekstiviestillä 0500-763086.   Kuntokerho jatkaa toimintaansa normaalisti, sama aika, eri paikka.

Syksyn 2023 tapahtumat

Saarenpään Urheilumajalle

Lähde mukaan viettämään mukavaa jäseniltapäivää ke 20.9. Saarenpään urheilumajalle, Mullolantie 169, Vähäkyrö. Kuljetus linja-autolla kaupungintalon edestä klo 12.30. Ajamme Vähänkyrön keskustan kautta, joten sieltä voi tulla kyytiin kirkon pihasta n. klo 12.45.  Paluu Vaasaan n. klo 16.00. Ohjelmassa mm. leikkimielinen visailu, vapaaehtoisia kävelylenkkejä, makkaran grillausta ja kahvin juontia. Yhdistys tarjoaa retken.

Ilmoittautumiset 17.9.mennessä paula.lundman@gmail.com tai txt 0500-763086.  Ilmoitathan myös, tuletko bussin kyytiin sekä tuletko kaupungintalolta vai Vähänkyrön keskustasta.

Lounastapaamiset Strampenilla

Syksyn lounastreffit ovat Stramppenilla:
perjantai 15.9.  klo 13.00
perjantai 6.10 klo 13.00 ja
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Lounaalle ei tarvitse ilmoittautua ja se on omakustanteinen.

Kevään 2023 tapahtumat

- - - - -

Kaikki mukaan mukavaan liikkumiskisaan !!!

Kisa kestää kesäkuun ajan, eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Kaikkien osallistujien kesken arvotaan kivoja palkintoja elokuun jäsentapaamisessa  !!!

Kisassa kerätään pisteitä siten, että puolen tunnin yhtämittaisesta liikkumisesta saa yhden pisteen, ja tunnin liikkumisesta kaksi pistettä. Päivässä voi kerätä enintään 2 pistettä.

Kisassa on kaksi erää: erä 1 : 1-15.6 ja erä 2 : 16-30.6.

Jokainen laskee omat liikkumispisteensä ja ilmoittaa yhteispistemääränsä erästä 1  (maksimi 30 pistettä) kesäkuun puolenvälin jälkeen, ja erästä 2 heinäkuun alussa (taas enintään 30 pistettä) spostilla paula.lundman@gmail.com tai tekstiviestillä 0500-763086.

Liikkumispisteen saa yhtämittaisesta puolen tunnin liikkumisesta yksin tai yhdessä: esim. kävelyä ulkona, kotona imurin kanssa, kävelyä rollaattorin kanssa korttelia ympäri,  puutarhatöitä tehden,  juoksemalla,  pyöräilemällä,  kuntosalilla jne .

Siis nyt kaikki liikkumaan , kerätään yhdessä paljon pisteitä (tunteja). Näytetään, että me eläkeläiset pidämme huolta jokapäiväisestä liikkumisestamme !!!

Seniorien hallitus

Lounastapaaminen Strampenilla

Tervetuloa kevään viimeisille  lounastreffeille Stramppenille  perjantaina 19.5. klo 13.00.  Lounaalle ei tarvitse ilmoittautua,  ja se on omakustanteinen.

Soppatykki Edwininpolulla

Seniorien toivomuksesta järjestämme taas soppatykki-tapahtuman. Tänä vuonna se on Edwininpolulla Asevelikylässä torstaina 11.5.2023. Aloitamme reippaalla vapaavalintaisella kävelylenkillä klo 12.00 ja sen jälkeen klo 13 alkaen tarjoillaan ilmaista keittoa , jota voi ostaa myös kotiin 5€/purkki. Muistathan varautua sään mukaisiin vaatteisiin.

Tervetuloa kaikki seniorit nauttimaan lintujen laulusta ja liikunnan riemusta yhdessä ystävien kanssa.

Vaasan kansallisten seniorien hallituksen väki

Kevät alkaa lumikelloilla

Syksyn 2022 tapahtumat

Syksyn lounastapaamiset

Tervetuloa yhteisille lounastreffeille ! Lounaille ei tarvitse ilmoittautua, tule vaan paikalle. Lounaat ovat omakustanteisia.

Perjantai 16.9. klo 13.00,  - HUOM ! päivä vaihtunut !!!  Ravintola Strampen

Lokakuun lounastapaamista on  siirretty, koska perjantaille 14.10 on tulossa muitakin tapahtumia senioreille.
UUSI AIKA on ma 17.10. klo 13.00 alkaen Stramppenilla. Lounas on omakustanteinen,  eikä sinne tarvitse ilmoittautua.  Tervetuloa mukaan !

Perjantai 4.11. klo 13.00,  ravintola Strampen

Kevään 2022 tapahtumat

Seniorikävely

Lähde seniorikävelylle Hietasaareen tiist. 3.5.2022 klo 12 alkaen. Soppatykistä myydään lihasoppaa klo 13 alkaen, 5 € annos.

Tervetuloa ulkoilemaan !

LOUNASTAPAAMINEN KEVÄT 2022

Käynnistämme  pitkän tauon jälkeen yhteiset seniorilounaat !!! Ensimmäinen lounas on torstaina 12.5. Klo 13.00 Stramppenilla. Lounaalle ei tarvitse ilmoittautua.  Jokainen maksaa lounaansa itse . Syksyn päivämäärät ilmoitamme myöhemmin.

Pääemäntä Anna-Liisa Siljamäki
Pääisäntä Markku Viitanen

Toteutuneet tapahtumat

Muistomaanantai 18.1.2021

Tänä vuonna koronaviruksen vuoksi jouduimme viettämään muistomaanantain hyvin rajoitetusti. Paikalla oli vain kutsua noudattaneet edesmenneiden puolisot, ohjelman suorittajat ja lähetystekniikan hoitajat.

Näin harvalukuinen oli paikalla oleva yleisö suojautuneina ja turvaetäisyyksin.

Ohjelma oli suurimmaksi osaksi etukäteen tallennettu ja esitettiin paikalla olijoille ja etänä katsojille samaan aikaan.

LauluLiisojen esitykset tallennettiin edellisellä viikolla. Elis Kyntäjän esitykset taltioitiin ennen uutta vuotta.
Pentti Mäenpää ja Antti Ahola hoitivat LauluLiisojen ohjelman talletuksen. Sakari Kyttäkin oli mukana kameran takana.

- - - -

Juhlakävely ja soppatykki to 6.5.2021 klo 12

Senioriliitto on haastanut yhdistykset osallistumaan Kävelykipinä 2021 -tempaukseen 6.5. Kävelykipinä on Tahko Pihkala -seuran alulle panema kampanja terveyden ja kunnon kohottamiseen. Se muistuttaa meitä 80 vuotta sitten järjestetystä Maaottelumarssista.

Vaasan kansalliset seniorit ja Kansallinen senioriliitto täyttävät kuluvana vuonna 50 vuotta!

Kutsumme Juhlavuoden seniorikävelyyn kaikki jäsenemme torstaina 6.5. Samalla kertaa on mahdollisuus sekä lenkkeillä että nauttia soppatykin herkullista jauhelihakeittoa.

Kokoonnumme Hietalahden puistossa Bragen museon edessä olevalla parkkipaikalla klo 12, josta lähdemme reitille jäähallin suuntaan. Koko reippailumatka on kolme kilometriä, mutta takaisin voi kääntyä aikaisemminkin.

Yhdistys tarjoaa keiton tapahtumapaikalla, jonne voi tulla sopalle, vaikka et kävelemään lähtisi. Kotiin saa ostaa enemmän keittoa 5 €/annos.

Ilmoittaudu mukaan ulkoilupäivään viimeistään 28.4. sähköpostilla tuula.sissala@gmail.com tai tekstiviestillä 0445044177. Näin saamme tuntuman siitä, millainen määrä soppaa tarvitaan.

Tervetuloa ulkoilemaan! Otetaan tarvittavat turvatoimet huomioon.

Vaasan kansalliset seniorit