Tapahtumat 2015 kevät

• Muistomaanantai 12.1.2015

Tilaisuuden alussa pj. Erkki Mäkelä muisti viirillä ja kukkasilla Aino Perälä-Suomista pitkäaikaisesta sihteerin työstä.

Edellisen vuoden aikana poisnukkuneita jäseniämme muistimme sytyttämällä jokaiselle oman kynttilän. Kynttilä sytytettiin myös muualla poisnukkuneille. Kynttilät sytytti Vuokko Kangassuo. Laulun esitti Heikki Loukola säestäjänä Harri Kivelä.

Puheen piti pastori Tuija Latvala ja kanttorina toimi Valtteri Tuomisto.

Kuvat alla: Pentti Mäenpää

Kuva: Matti Hietala

• Piirin toimihenkilöpäivä

oli Härmässä 20.1.2015 ja lähes koko halitus osallistui tilaisuuteen. Piirin sivuilla on myös aiheesta.

• Uudet jäsenet

21.1.2015 tilaisuudessa vuoden aikana liittyneillä oli mahdollisuus tehdä kysymyksiä hallitukselle ja hallitusjäsenet kertoivat tehtävistään. Puheenjohtaja kertoi yhdistyksen, piirin ja liiton toiminnasta laajemmin. Paikalla oli 16 uutta.

• Sibelius 150v juhlavuosi

Jäsentapaamisessa aiheena oli 9.2.2015 Sibelius 150v juhlavuosi. Paikalla oli 115 jäsenen lisäksi Pohjanmiehistä koottu 'Sibeliusryhmä': Kaarlo Autio, Kari Tikkamäki, Jussi Nyman ja Heikki Loukola. Säestäjänä ja kapellimestarina toimi Martti Tiainen, joka piti myös Sibelius historiikki esitelmän. Tilaisuuden Sibeliuksena toimi Jussi Hietikko ja juontajana Heikki Loukola. Esitys oli jäsentapaamisten yksi tasokkaimmista.

Kaupunginorkesterin Sibelius konserttiin 19.2.2015 osallistui 42 tyytyväistä Senioria. Helinän järjestämänä yhteinen taukohetki oli vilkaan keskustelun aikaa! Konsertissa oli kuvaaminen kielletty.

• Yhdistyksen kevätkokous 23.2.2015

Kokouksen alussa Vaasan Yliopiston opiskelijat alustivat ja jakoivat kesäyliopiston kyselytutkimusmateriaalin jäsenistölle.

Kokouksen lopulla Pohjanmaan senioripiirin puheenjohtaja Margit Sasi esittli tilannekatsauksen. Kokouksen puheenjohtajana toimi Teuvo Rodén ja sihteerinä Vuokko Kangassuo.

• Päiväretki Kaskisiin 25.2.2015

Retki sai suuren suosion, mukana oli 67 jäsentä - kahdella bussilla! Rautaisannos Kasis -tietoutta sisarusten opastamana ja maukas lounas viihtyisässä kasvihuoneravintolassa.
Kiitos Maija-Liisa ja Pirkko järjestelyistä!

• Kalevala varttitunnissa 9.3.2015

Saimme nauttia jäsentapaamisessa taitavan Jussi Hietikon esityksestä "Kalevala varttitunnissa". Esitys tosin kesti enemmän kuin varttitunnin. Mielenkiintoisella tavalla esitetty Kalevala haastoi lukemaan kyseisen teoksen uudemman kerran. Koulussa "pakkoluettu" Kalevala oli muistin mukaan aivan toisenlainen ja kuiva!
Teksti: Vuokko Kangassuo

• Pohjanmaan senioripiirin kevätkokous

​Kevätkokouksen isäntänä Ilmajoella 12.3.2015 toimi 40v juhliaan viettävä Ilmajoen yhdistys. Vaasan yhdistystä edustivat Erkki Mäkelä, Vuokko Kangassuo, Maija-Liisa Lähteemäki, Jussi Elenius, Pekka Siljamäki ja Pentti Mäenpää. Paikalla olivat mukana myös kahden yhdistyksen jäsen: Vilho Hirvilammi. Maija-Liisa Lähteemäki toimi myös Ilmajoen juhlajärjestelyissä mukana. Ruokailun jälkeen vietettiin 40v juhlat.

Lisää Pohjanmaan piirin sivuilla: https://pohjanmaa.senioripiiri.fi/kuvat/vuosi-2015/

• Rakkaudella tuliset tenorit 21.3.2015, Lapua, Härmä

Ennen konserttia nautimme maittavan aterian Lapuan Simpsiön Kullas- ravintolassa.

Tapahtumaan osallistui 53 - bussi täynnä tyytyväisiä Senioreita!

Esiintyjinä Tomi Metsäketo, Pentti Hietanen ja Jyrki Anttila

- - - -

• Teatterimatkalle 11.4.2014 osallistui 38 jäsentä: Ennakkomainos piti paikkansa:

AMADEUS ON NÄYTELMÄ LAHJAKKUUDESTA, KESKINKERTAISUUDESTA JA KAIKEN MYRKYTTÄVÄSTÄ KATEUDESTA.  SITÄ SIIVITTÄÄ MOZARTIN MUSIIKKI.

Taiteellinen omaperäinen lahjakkuus
Ennen esitystä pieni hetki odotuksen tunnelmaa

- - - -

• Jäsentapaamiseen 20.4.2015 osallistui n.130 jäsentä, sali oli lähes täynnä!

Esityksen piti Anvian kehitysjohtaja Hannu Meriläinen aiheesta 'Hyvinvointipalvelut - Anvia Akkuna on ikkuna kodista maailmaan'. Erityistä huomiota herätti Akkunan laulupalvelu, johon jäsenet innolla osallistuivat. Saamme laulupalvelun laajempaan koekäyttöön 18.5.2015 'Kevätlaulut' -jäsentilaisuuteen.

• Berliinin matka 1.-7.5.2015

Berliinin matkalle osallistui 46 jäsentä. Matkalla nähtiin viimeisteltyä jälleenrakentamista ja kuultiin kattava annos Saksojen historiaa.

• Ikäneuvoston 'Kevätrieha' 2.6.2015 Waskian rannassa

Juontajana Maija-Liisa Lähteenmäki, Esko Ylimys sai 'Director musices' (dir. mus.) arvonimen, Antti hiipakka esiintyi - Reijo Koskiahde apunaan ja jumpan veti Riitta Koski - ikäneuvosto tarjosi kahvit ja piirakat.