Golfkerho

Vaasalaiset Senioirt pärjäsivät hyvin yhdistetyssä Liiton Patina Golf ja Piirin Golf mestaruuskisassa Ruuhikoskella 14.6.2018

Golfkerhon vetäjän toimii Mauri Kimpimäki
p. 0400-563 606
mauri.kimpimaki(at)gmail.com

- - - -

Golfkerho tukeutuu kesäisessä toiminnassaan Vaasan Golfin senioreiden kilpailutoimintaan. Kerhon sisäinen mestaruus ratkaistaan tiistaikilpailujen viiden parhaan tuloksen mukaan.

Osallistumme mahdollisuuksien mukaan Kansallisen senioriliiton (Patina Golf) ja senioripiirin kilpailuihin. Patina Golf on tänä vuonna Savolinnassa Kerimäen golfkentällä 5.10.2020 (siirretty kesäkuulta) ja piirin golfkisa Ähtärissä 15.7.2020.

Jos kiinnostusta löytyy, jatkamme kautta syksyllä golfsimulaattorissa pelaten maailman eri kenttiä tutustumis- ja harjoittelumielessä, ei kilpailuna.

Tarkoitus on jakaa jatkossa informaatiota kohdennetusti sähköpostilla. Jos olet toiminnasta kiinnostunut, vaikkapa vain informaatiomielessä, ilmoita nimesi ja sähköpostiosoitteesi Maurille!

Vaasan Kansalliset Seniorit,

golfkerho 2020

Koronasta huolimatta golfia olemme voineet pelata koko kesän tietyt rajoitukset huomioiden.

Senioripiirin golfkisa järjestettiin Ähtärissä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti 15 7.2020. Sen sijaan valtakunnallinen Patina-golf Savonlinnassa (Kerimäki) siirrettiin kesäkuulta lokakuun alkuun.

Oma toimintamme on ollut edellisvuosien tapaan Vaasan Golfin senioritoiminnan puitteissa. Tiistakilpailujen perusteella on selvitetty golfkerhon mestaruudet miesten ja naisten sarjoissa. Siinä on huomioitu edellisvuosien tapaan kesän viisi parasta tiistaikilpailujen tulosta pistebogipisteinä. Miehillä on huomioitu myös lyöntipelitulokset bogipisteiksi muutettuna.

Syksyn ja talven aikana ei sisätiloissa ole kerhon puitteissa toimintaa.

TULOKSIA:

Senoripiirin golfkisoissa Ähtärissä oli mukana 7 jäsentä, viisi miestä ja kaksi naista. Kolmen hengen joukkuekisassa saavutimme kolmannen sijan Ähtärin ykkös- ja kakkosjoukkueiden jälkeen. Eli olimme paras järjestävän seuran ulkopuolinen joukkue. Joukkueemme muodosti kolme parhaan tuloksen saavuttanutta, Osmo Hannuksela (31 p), Juha Lesonen (30 p) ja Leena Salonen (29 p). Yhteistulos oli 90 pistettä, kun voittajajoukkue Ähtäri sai 107 pistettä ja neljäs Seinäjoki 86 pistettä.

Henkilökohtaisesti parhaiten menestyivät:

Naiset yli 70 v 2. Leena Salonen

Miehet alle 70 v 2. Juha Lesonen

Miehet yli 70 v 4. Osmo Hannuksela

Naiset alle 70 v ei vaasalaisedustajaa.

Golfkerhon mestaruus 2020:

Naiset: 1. Leena Salonen 182 p