Tapahtumat 2011

Matka Brysseliin

Kansallisen senioriliiton 40-vuotisjuhlapurjehdus

Kansallinen senioriliitto täytti 40 vuotta vuonna 2011. Liittoa juhlittiin monin eri tavoin. Kohokohta oli liiton juhlapurjehdus Helsingistä Tallinnaan.

Vaasan Kansallisten Seniorien 40-vuotisjuhla 29.10.2011

Vaasan Kansallisten Seniorien 40-vuotisjuhlaa vietettiin lauantaina 29.10.2011. Vaasan Kansalliset Seniorit perustettiin nimellä Vaasan Kansallinen Eläkeläisseura 14.12.1971.

Juhlat aloitettiin Palosaaren kirkossa, jossa tilaisuuden juontajana toimi jäsenemme Olavi Niemi. Rovasti Jussi Elenius kertoi Palosaaren kirkon historiasta ja lasimaalauksista. Juhlapuheen piti Kansallisen senioriliiton puheenjohtaja Jouni Mykkänen. Musiikista vastas dipl. oopperalaulaja Katariina Järvinen ja opiskelija Anna Järvinen.

Ruokailu oli järjestetty Palosaaren seurakuntasaliin. Täällä otettiin onnitteluja vastaan. Kaupungin tervehdyksen toi kaupunginhallituksen puheenjohtaja Raija Kujanpää. Pohjanmaan Kansallisen Senioripiirin tervehdyksen toi piirin puheenjohtaja Mikko Myllymäki. Maria Hirvensalolle ja Lauri Luutoselle luovutettiin Kansallisen senioriliiton kultainen ansiomerkki. Antti Hiipakka hauskutti yleisöä ja Liisa Hietala esitti säveltämiään lauluja Eeva Kontiokarin runoihin.