Syksy 2023

Senioriliiton Joulukalenterin luukku 5 /Pohjanmaan senioripiirin markkinointi

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Joululounas 17.12.2023 Kolkin kartanossa Merikaarrossa.

57 senioria nautti runsaasti katetun joulupöydän. Muutamia FBstä tallennettuja kuvia.

- - - - - - - - -

Georg Friedrich Händel: Messias

PE 15.12.2023 klo 19.00 VAASAN KIRKKO

joht. Tomas Djupsjöbacka
sol. Iida Antola, sopraano; Erica Back, altto;
Hugo Hymas, tenori; Jussi Merikanto, basso
Canticum Maris, kuoron valmentanut Tarja Viitanen

Kaupunginorkesterin joulukonsertissa kuullaan barokkimusiikin kuningasteos, Georg Friedrich Händelin upea Messias-oratorio

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

- - - - - -

NOKIA

Tarina jättiläisen noususta ja tuhosta

Vaasan kaupunginteatterissa 22.11. klo 13.00

Käsikirjoitus: Sami Keski-Vähälä
Ohjaus: Aleksis Meaney (vier.)

Näyttämöllä Jorma Tommila, Raisa Vattulainen, Anna Lemmetti-Vieri, Oiva Nuojua, Ville Härkönen, Toni Ikola, Mikko Laine, Pekka Hiltunen ja Mari Hirvi.

Ilmoittautuminen Elina Salmelle 29.10 mennessä: elina.salmi@netikka.fi tai txt: 050 5822864

Liput 26 € lunastetaan itse teatterin kassalta myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana

Väliaikatarjoilun voi jokainen tilata itse ennakkoon osoitteesta: https://www.netticket.fi/vaasankaupunginteatteri/tarjoilut

”Nokia – tuo tarina jonka me kaikki tiedämme, mutta harva oikeasti tuntee – on rakentunut kansallisessa alitajunnassamme yhdeksi suurista suomalaisista nykymyyteistämme. Se on eeppinen kertomus siitä, kuinka maailma valloitettiin ja sitten menetettiin.

Vaasan kaupunginteatterin tulkinta Sami Keski-Vähälän näytelmästä on karnevalistisin keinoin kerrottu tarina Nokian noususta ja romahduksesta.”

- - - - - -

Euroviisut

Vaasan kaupunginorkesterin Euroviisut Suomi!-konsertti pe 10.11.2023 klo 19.00 Vaasan kaupungintalossa

joht. Antti Rissanen
sol. Hanna Pakarinen & Mikael Konttinen, laulu

Komppiryhmä:
Risto Niinikoski, rummut
Timo Tolonen, basso
Saku Mattila, kitara
Mikko Mäkinen, piano

mm. Tipitii | Huilumies | Hengaillaan | Sata salamaa
Leave me alone | Cha Cha Cha…

Yksi kansallisista traumoistamme selätettiin vuonna 2006, kun Lordin veret seisauttava Hard Rock Hallelujah toi Suomelle kauan kaivatun euroviisuvoiton. Mutta aina on Suomessa sävelletty toinen toistaan hienompia laulukilpailukappaleita, jotka eivät vain ole vastanneet menestykseen vaadittavaa yleiseurooppalaista makua.

Näitä eri vuosikymmenten viisuhittejä kuullaan laaja kattaus euroviisuissa itsekin esiintyneen Hanna Pakarisen ja Uuden musiikin kilpailussa meritoituneen Mikael Konttisen toimiessa tyylitajuisina solisteina. Myös kapellimestari Antti Rissanen lunastaa orkesterista täydet pisteet loistavilla sovituksillaan.

Nunnia ja Konnia

Perjantaina 29.9.2023  klo 19.00 Vaasan kaupunginteatterissa musikaali Nunnia ja konnia. Ryhmäeläkeläishinta 40 €.

- - - - - - -

Vaasan kaupunginorkesterin konsertti

Kesän kaiho

TO 7.9.2023 klo 19.00 VAASAN KAUPUNGINTALO

joht. Tomas Djupsjöbacka
sol. Lilli Paasikivi, mezzosopraano

Ohjelma:

Hector Berlioz: Les Nuits d’été (Kesäyöt),

Ludwig van Beethoven: Sinfonia nro 3 Es-duuri, Op. 55, ”Eroica”,

Iltojen hiljalleen pimetessä hellimme muistoja lempeistä kesäöistä. Vahvaa uraa niin laulajana kuin oopperajohtajana tekevä Lilli Paasikivi lämmittää kuulijat ranskalaisen Hector Berliozin kaihoisaa rakkautta täynnä olevalla laulusarjalla Kesäöitä.

Berlioz kuuli säveltäjäesikuvansa Ludwig van Beethovenin Eroica-sinfoniassa ylvään sankaritarinan sijaan syvää kaipuuta ja surua, ja konsertti huipentuukin tämän aina vallankumouksellisen teoksen hehkuviin säveliin.

- - - - - - -

SENIORIPIIRIN 40-VUOTISJUHLA SEINÄJOELLA 22.7

Lähdimme la 22.7. Törnävän kesäteatteriin katsomaan pop-musikaalia, Xanadu,  ja juhlimaan 40- vuotiasta Pohjanmaan piiriä.

Lähtö kaupungintalon edestä klo 9.45. Ensin juhlimme, ja klo 13.00 alkoi teatteriesitys. Esityksen jälkeen kävimme syömässä.
Vaasassa olimme n. klo 18.00.

XANADU:

• Jumalainen pop musikaali kuolemattomasta rakkaudesta ottaa katsojat syleilyynsä heinä- ja elokuussa 2023 Törnävän kesäteatterissa.
  • Ensi kesän musikaalikomediassa pukeudutaan glitteriin, lennetään Pegasos-hevosella, nähdään yksisarvisia ja tanssitaan rullaluistimilla kasaridiskossa.
  • Xanadun hurmaavaan pyörteeseen kietoutuvat niin diskofantasia, pop, Broadwayn loisto. Hollywoodin kulta-aika kuin antiikin mytologiakin. Xanadu nauraa edustamalleen genrelle niin sydämellisesti ja hilpeästi, että kornius ja kliseisyy saavat kokonaan uuden merkityksen!
  • Luvassa on täydellinen todellisuuspako, joka muistuttaa, että ilman taidetta ei ole rakkautta.