Kevät 2023

Vaasan kansalliset seniorit

Teatterimatkalle helmikuussa loisteliaaseen
Anastasia-musikaaliin!

Tule mukaan yhdistyksen teatterimatkalle Tampereen Teatteriin katsomaan upeaa Anastasia-musikaalia! Musikaali on ollut suuri menestys ja se on kerännyt ylistystä niin kriitikoilta kuin suurelta yleisöltä.

Esityspäivä on torstai 23. helmikuuta 2023. Kyseessä on iltapäivänäytös klo 14. Lähtö Vaasasta kaupungintalon edestä klo 8.30. Lounas menomatkalla ennen esitystä.

Esityksen kesto on 2 t 35 min. Paluumatkalle lähdetään näytöksen päätyttyä.

Anastasia – lumoava tarina

Anastasia-musikaali pohjautuu Romanovien suvun ja keisari Nikolai II:n perheen kohtaloon ja siihen liitettyyn kiehtovaan mysteeriin. Tarina kuljettaa Romanovien palatsista Venäjän vallankumouksen keskelle ja Pariisiin, missä nuori ja rohkea Anja etsii itseään ja menneisyyttään.

Musikaalin takana on Tony-palkittu amerikkalainen tekijäkolmikko: sävellys Lynn Ahrens, käsikirjoitus Terrence McNally ja laulujen sanoitus Stephen Flaherty. Musikaalin on ohjannut Samuel Harjanne, jonka meriitteihin lukeutuvat mm. aiemmat menestysmusikaalit Kinky Boots ja Billy Elliot. Pääosassa Anastasian nimiroolissa nähdään teatterin oma näyttelijä, valovoimainen Pia Piltz.

Anastasia-musikaali. Kuvassa Pia Piltz. Kuva: Harri Hinkka. Tampereen Teatteri.

- - - - - - - - -

Tutustuminen Pohjanmaan maanpuolustuskillan ylläpitämään

VAASAN SOTAVETERAANIMUSEOON

Museoyhteyshenkilö Ilkka Virtasen ja yhdistyksemme jäsenen Kaj Sandströmin johdolla

Tiistaina 7.2 2023 klo 13.00 ja klo 15.00

Museoon mahtuu kerralla 25 henkilöä ja meille varattu 2 esittelykertaa. Tarvittaessa luvattu lisäkertoja.

Vapaaehtoisen kannatusmaksu suoritetaan paikan päällä säästölippaaseen (pakkiin). Ottakaa siis hiukan käteistä mukaan.

Museon osoite: Kirkkopuistikko 22 A, 65100 Vaasa

- - - - -