Tietotekniikkakerho

• Tietotekniikkakerho

Pentti Mäenpää, p. 050 562 1782
PenttiJM(a)Live.fi

Tietotekniikkakerho kokoontuu parilllisilla viikoilla tiistaisin klo 11.15 - 13.30 Eläkeläisten toimintakeskuksen kerhohuoneessa klinkkatoimintaan ja tietoiskuihin kirjaston Draama -saliin erillisen aikataulun mukaan.
Kevään ensimmäinen kokoontuminen ti 22.01.2019 klo 11:15​

Tietotekniikkakerho - "Seniorit nettiajassa" - Liiton teema 2018-2020

Klinikalle>>

Tietoiskut>>

Tietotekniikkakerho esittelee 'Soteuttamo minimessu'illa "Konstikoppa" sisältöä - arjen apuväineitä ikääntyneille. Osallistumme myös osuuteen, jossa eri toimijat esittelevät tietotekniikan opastustoimintaansa.

DIGISOTEUTTAMO osana Pohjanmaan Osallisuusareenaa: Ilmoittautuminen sähköisen linkin kautta. Ilmoittaudu tästä viimeistään tiistaina 23.4.2019 klo 12 mennessä.
(Joissain tiedotteissa oli 17.4. mutta aikaa on jatkettu 23.4. klo 12 saakka!)

Ikäteknologiakeskus - lisää apuvälineitä ja oppaita

Tietoisku 4/2019 - 1.10.2019 klo 10:00: Aihe vielä avoin.

Tietotekniikkakerhon tietoiskun tässä laajuudessa mahdollisti Seppo Tuomisen alkusyksystä "Verkosta virtaa" -tapahtumaan osallistuminen.

Seppo Tuominen avasi ensimmäisen tietoiskun ja Timo Salmi valmistautuu
Tietoisku "Salasanat osana tietoturvaa" -kuulijoita
Kuvassa tutkimme PowerPoint kalvojen kuvasuhdetta. Toimintakeskukseen ollaan asentamassa uutta kiinteää laser-projektoria, jonka kuvasuhde on 16 x 9. Aiemmin on käytetty kuvasuhdetta 4 x 3. Kuva: Timo Salmi

'Seniorit nettiajassa' - strategiaan perustuva 'Opastustarvekysely 2018' lähetettiin sähköpostilla kaikille yhdistyksen jäsenille ja jäsentapaamisissa sai myös paperilomakkeena.Yllä kooste vastauksista. Vastauksista 43 tuli sähköpostilla ja 27 paperilomakkeella, yhteensä 70 vastausta - kiitos vastaajille! Vastausten perusteella suunnitellaan ohjaajien kesken tulevat kevään tietoisku.

Tietotekniikkakerho käynnistyi syksyllä 2014 tarvekyselyllä. Varsinainen toiminta alkoi keväällä 2015.

Tietotekniikkaklinikan avaus 3.3.2015