Retket ja matkat

VUODEN 2024 TULEVAT MATKAT

Tervetuloa mukaan mysteerimatkalle  12.3.

Lähtö kaupungintalolta klo 8.30 ja paluu n. 17.30.

Matkan hinta on 75 €, ja mukaan mahtuu 49 lähtijää.

Viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä on 22.2. Maksu tilille FI58 5670 0820 2942 86,  maksuviite 2325.

Ilmoittautumiset paula.lundman@gmail.com tai tekstiviestillä 0500-763086.

Ilmoitathan mahdollisista ruoka-allergioista ilmoittautumisen yhteydessä.

- - - - - - -  -

Saarenmaa ja Muhu-saari   13. - 16. 5. 2024

Viimeinen ilmoittautumispäivä on perjantai 5.4.2024.

Ilmoittautumiset ja kyselyt:
Pekka Mäkinen,
pekka.makinen@netikka.fi
puh. 0500-604183

Maksuaikataulu tulee myöhemmin.

VUODEN 2023 TOTEUTUNEET  MATKAT

VUODEN 2022 TOTEUTUNEET  MATKAT

Operetti Iloinen leski Seinäjoella

Teatterimatkalle Tampereelle lokakuussa!

Matka peruuntui johtuen vähäisestä ilmoittautujamäärästä.

- - - - - -

Kirkkopyhä Kokkolassa 30.10.2022

KAUSTINEN KUTSUI KESÄLLÄ!

- - - - - - -

Tutustuminen Strömsöhön

Emme järjestä yhteistä tutustumista, koska opastetulle kierrokselle mahtuu kerralla vain 20 henkilöä. Muut joutuisivat odottamaan vuoroaan liian kauan. Mutta Strömsö järjestää avoimet ovet kesäkuussa 20-vuotisjuhlan kunniaksi , ja  Vaasan oppaat järjestävät opastettuja kierroksia heinäkuussa. Näistä löytyy tietoa mm. Visit Vaasa-sivuilta

- - - - - -

Kulttuurimatka

Sastamala-Tuusula-Kirkkonummi Pokrovan luostari 17.-19.5.2022

VUODEN 2021 TOTEUTUNEET  MATKAT

Something Rotten - Jotain mätää

Lähdimme matkalle kohti Seinäjokea kaupungintalon edustalta. Matka sujui rattoisasti, kun viimein saimme tavata ystäviemme, vaikkakin naamiotuneina.

Ravintola Almassa söimme hyvät alkupalat ja kanakeiton. Kahvi ja jälkiruoka lopuksi, vaikka kahvi ei uuden tutkimuksen mukaan olekaan suositeltava ruuan jälkeen.

Musikaali oli Törnävän saarella katetussa katsomossa. Tapahtunat etenivät nopeasti, mutta kuorolauluosuuksissa oli vaikeuksia saada sanoista selvää, vaikka äänen voimakkuutta oli runsaasti.

Sään haltija tuli tekemään tepposet kesken näytöksen. Aloitti väliajan jälkeen sadekuurolla ja sen vaimennuttua ja näyttämön kuivauksen jälkeen salamoinnilla sai äänentoiston väliaikaisesti vaikenemaan. Pienen tauon jälkeen siitäkin selvittiin.

Säänhaltijan kasteleman näyttämön kuivaus.
Loppukumarrus

Retki Mikkelinsaarille 22.7.2021

Teimme retken Mikkelinsaarille mukavassa säässä hellekauden jälkeen.

Matkalle lähdimme kaupungin talon edustalta bussikuljetuksella Raippaluodon sillan kupeeseen Berny´s ravintolan satamaan. Siellä siirryimme M/S Corinalle, jolla matkasimme Kummelskäretiin. Matkalla oppaamme Vesa Heinonen kertoi todella kattavasti ja mielenkiintoisesti reitistämme ja sen varrella olevista saarista, karikoista ja niihin liittyvistä tapahtumista.

Perillä katsoimme ensin ympäristöä merivartioaseman päällä olevasta näkötornista. Sen jälkeen nautimme tosi maittavan kalakeiton veneessä.

Lounaan jälkeen kiersimme luontopolun, jonka varrella oppaamme Vesa Heinonen kertoi luonnon ja ihmisten historiasta aina jääkaudesta lähtien.

Paluumatkalla joimme virkistävät kahvit ja juttua riitti, kun näin saimme tavata ystäviämme aidosti kasvokkain.

Klikkaa jotain alla olevista kuvista niin saat näkyviin niiden tekstit ja oikeasta tai vasemmasta reunasta nuolella pääset selaamaan niitä.

Tästä voit katsoa Markku Viitasen kuvaaman videon retkestämme. https://youtu.be/A-A0f3slAVY

Alkulassa

Vietettiin mukavaa iltapäivää Alkulassa to 2.9. klo 12 alkaen. Ohjelmassa oli opastusta, lohikeittoa, kahvia ja pullaa sekä tietysti rentoa yhdessäoloa. Pääosin oltiin ulkona. Joukko jaettiin kahteen ryhmään, jotka vuorottelivat opastetun kierroksen ja ruokailun.Pääsimme kuulemaan alueen mielenkiintoisen historian.

Ennen kierrosta alueella oppaamme Marja Paukkunen kertoo yleistä alueen historiasta.

Teatterimatka Seinäjoelle

Lähdimme  teatteriin Seinäjoelle katsomaan Agatha Christien Hiirenloukkua la 16.10.21

Esityksen väliajalla meille tarjottiin kahvit Kansallisen senioriliiton 50-vuotisjuhlan kunniaksi.  Mukana oli jäseniä kaikista Pohjanmaan senioripiireistä.

Lähdimme la 16.10. klo 10.30 kaupungintalon edestä.  Söimme lounaan ennen esitystä.  Paluu Vaasaan n. klo 18.00.

Vaasan kansalliset seniorit

psta Paula Lundman